
Welcome to Anna’s Diary
On life, health and nature

-
Late Friday night
Home after a week of work. Made a nice supper. I just love cooking. Chicken and various vegetables. And rice. I have learnt to be alone. I know that there are many, many people being alone. But I like company a lot. May sound like a contradiction, and in a way it is.
I think a about my theoretical pharmacology. Have started a new routine. Almost every night I have tea and honey. My suggestion about a balance between Dopamine and acetylcholine is rather interesting. It is daring. But I feel sure about it. This is work based on many years of thinking. Maturation of thoughts and ideas. I believe pharmaceutical industry are interested. However, my door to research is closed. My main focus is to write. Write, write, write. About Havanna. And north Korea.
I feel very disappointed in Swedish government. I hope the re-election for Swedish government will lead to a change. For the better. Alliance.
With all my love,
Anna
-
Hi again!
Rather late. Just a few words tonight. Nice day at work. It was lovely this afternoon. Saw snow slowly falling from the sky. Beautiful. I have missed snow. Everyday life is quite important to me; because that is life. I pass this subway station often (see above). Made some food tonight. Boring to have dinner alone, but I made my best to entertain. Writing a little. Touching upon a difficult subject: happiness. Not easy to explain.
Don´t let the bedbugs write,
Anna
-
Ett nytt år är snart här
Idag skriver jag. Ledig dag. Bra. Eftersom det här året börja närma sig övergång till ett nytt år så kan det vara bra att se tillbaka och reflektera. Tankar över det gångna året. Hur ska det nya året bli? Det är ju ett så kallat tabula rasa. Det gillar jag. Jag gillar att ha ett blankt papper framför mig för att fylla med drömmar och nya idéer.
Jag har skrivit ganska mycket om Havanna. Jag har även skrivit en hel del under året från mitt minne, och det jag minns mest är fred och stabilitet. Två tunga, stora nyckelord. Eftersom jag arbetar som apotekare har jag ju berörts av den nya apoteks marknaden. För att citera mig själv:
“Europa har, via olika åtgärder, kunnat fogas samman efter det fruktansvärda som började på 1930-t. Många svåra minnen finns fortfarande kvar hos många människor. Mycket arbete finns dock kvar att göra om man ser på det som hände i Serbien på 1990-t och för att inte glömma det som bland annat fortfarande sker i Syrien idag.
Jag lärde mig på gymnasiet av historielärare Kullberg att Europeiska gemenskapens främsta uppgift är att bevara fred och det har ju lyckats bra. Tack och lov. Vem vill se sitt eget land i krig?
För att åter knyta till avregleringen av apoteksmonopolet, så vill jag tala starkt för att det är ett sätt att bevara fred. Genom handel (tänk på t ex sidenvägarna genom Asien som byggde relationer mellan världsdelar för flera hundra år sedan) så stärks relationer mellan människor.”
Den nya apoteksmarknaden har inneburit många nya arbetstillfällen på alla nivåer; allt från underleverantörer till större distribution. Jag är starkt övertygad om att handel skapar mycket goda förutsättningar för fred.
Nu är det julklappstider och jag tänker på Världsnaturfonden. Naturen är oerhört vacker och fascinerande, eller hur? Julklapps tips!
Med önskan om en bra dag,
Anna
-
Poetry
Thanks to life
Destiny and irony,
irresistable components of life.
Tempting, harmful, and –
at the same time,
unavoidable ingredients.
Shapes life. Shapes nature.
Anna



