Welcome to Anna’s Diary

anna-falcon
  • Tristan och Isolde

    Jag gillar att skriva. Jag vet inte hur många som läser det här egentligen. För att avslöja, så är jag inte så bra på datorer. Det finns en funktion som visar statistik men den verkar inte vara så pålitlig. Svårt också att välja svenska eller engelska. Helst både och. Att skriva har blivit ett beroende för mig.

    Jag gillar musik väldigt mycket också. Ganska stor variation. Faktiskt. Igår lyssnade jag på Lisa Miskovsky. Träning och musik är en väldigt bra kombination av två nöjen. Det tar tid att nå sin idealform. Särskilt om man vill behålla den. Det är en utmaning att kunna känna sig nöjd. Att inte tänka att gräset är grönare på andra sidan. Utan jag är nöjd. Balans.

    Tristan och Isolde är för mig förknippat med många känslor. Dramatik. Öde. Vackert öde. Livsöde. Något jag minns från litteraturhistoria lektionerna.

    Just nu är denna min passion. Mina livliga associationer. Men så är det.

    Anna

  • Inspiration

    Hi again! Early morning in Stockholm. I have prepared for a few hours writing. It feels like I am getting back to school. To prepare for an exam. You know that you have work to do, but you just feel like doing everything but study. My book takes a lot of time to put together. Since it is the first time I write I really don´t know how. This is completely different from science. But that is the charm. Challenge myself. A new goal.

    It is very grey in Stockholm right now. Rather dark early in the afternoons. I made a little something, sweets, last night, just to have a taste of christmas. Since it is such a dull day in Stockholm, I just needed to put this photo here to give something to cheer you up.

     

    Lots of love,

    Anna

  • Lussekatter

    Mina första lussekatter är gjorda. För i år. Jag gillar verkligen att vara hemma och pyssla. Det är lite märkligt, när jag bodde i Göteborg så ville de inte jäsa. I Stockholm så jäser de utmärkt. Fick tips av en väninna att byta ut vetemjöl mot lite rågmjöl. Lite nyttigare. Alltid hälsotänk. Bara doft av nybakade lussekatter gör mig harmonisk.

    Julen börjar närma sig. Fina dekorationer. Men, mysigast att vara hemma. Kan tycka att jag är lite tråkig. Men så är det. Just nu. Imorgon har jag ledig dag så jag hoppas att inspirationen flödar. För skrivande.

    Anna

     

     

  • Hej igen!

    Det är lite speciellt med söndagar tycker jag. Jag har lärt mig att ta det lugnt på söndagar. Det var när jag bodde i Norge som jag märkte att det är ganska behagligt att inte göra så mycket. Allt är stängt i Norge mer eller mindre. Det var lite ovant att inte kunna gå ut och kolla i butiker t ex. Inte för att jag brukar handla så mycket, men ändå. Finna inspiration. Vid närmare eftertanke så var det så i Frankrike också. Bagerier var öppna. Det går ju inte att vara utan baguette till en fransk måltid. Baguette är som mjölk i Sverige. Vill man veta prisläget så ska man prata mjölkpris i Sverige och baguette i Frankrike.

    Jag är ju ganska korkad. Minst sagt. Som inte publicerar mina dikter och tar betalt för dem. Väldigt korkat till och med. Men, som jag skrev förra gången så passar den inte in i min bok som jag skriver. Och just då, så passade den dikten in väldigt bra i mitt liv. Jag får skriva flera helt enkelt.

    Idag så är det en grå och mulen dag i Stockholm. Jag väntar på inspiration för att skriva min bok. Försöker att inte tänka på utrikespolitiska kränkningar mot Sverige. Det är ju så många ubåtar hela tiden. Jag läser ju nyheterna, så det gäller ju att följa med i både utrikes- och inrikes politik.

    Läste en intressant artikel i Aftonbladet om politiker som inte begriper. Det farligaste, enligt min mening, är när det finns de som tror att de kan och vet fast de egentligen inte vet någonting alls. Vem vet, inte jag.

    Ønsker dere en fortsatt fin dag!

    Anna

  • Simply a poem

    I was going to have this poem for my book I writing on. However, it doesn´t really fit in.

    Here I present it for you. Enjoy.

     

    Divine

     

    A shining day is rare.

    Completeness.

    To admire.

    To share

    To show compassion.

    To show willingness.

    To know beauty and flair.

    Humbleness,

    and, not least,

    to find order in chaos.

    /Anna